Naudingosios Mung pupuolės

0
33

Spindulinės pupuolės (mung) kilusios iš Indijos, tačiau jas augina ir Kinijoje, Japonijoje, Korėjoje, Pietryčių Azijoje, o taip pat Uzbekistane, Tadžikistane, Azerbaidžane.

Pupuoles rekomenduoja žmonėms, sergantiems hipertonija — būsena, charakterizuojama padidintu vidiniu karščiu. Šios pupuolės gerai padeda iš organizmo išvalyti amą (toksinus), todėl rekomenduojamos žmonėms, sergantiems astma, artritais, alergijomis ir turintiems viršsvorio. Mung pupuolės laikomis dietiniu maistu. Šios pupuolės praktiškai neturi riebalų, o reiškia neapkrauna kepenų ir neigiamai neveikia kraujagyslių. Sriubas iš pupuolių ajurvedos gydytojai skiria valomųjų dietų ir pančakarmos procedūrų periodais, o taip pat sveikimo nuo peršalimo ligų metu.

Mung pupuolės turi daug fosforo (gerina atmintį ir paaštrina protą, padeda palaikyti gerą regėjimą, gerą medžiagų apykaitą, saugo kaulų audinius ir gerina kepenų veiklą), magnio (palaiko sveiką širdį ir kraujagysles, gerina nuotaiką), kalio (mažina kraujospūdį, tiekia smegenų ląstelėms deguonį) ir kalcio. Be mikroelementų pupuolėse dar yra didelis kiekis vitamino C — daugiau, nei daržovėse. Mung pupuolės, priešingai nei kiti ankštiniai, lengvai virškinamos be šalutinių virškinamojo trakto efektų ir neiššaukia pūtimo.

Skirtingose šalyse yra šimtai pupuolių gaminimo receptų. Pupuoles daigina, troškina, verda arba smulkina į miltus, iš kurių vėliau gamina makaronus ar paplotėlius.

Prieš gaminant, pupuolės mirkomos, kaip ir kiti ankštiniai. Ilgas mirkymas leis sumažinti gaminimo laiką ir yra idealus greitam patroškinimui ar indiškos dalo sriubos gamybai, kurioje pupuolės turi visiškai suvirti iki piurė konsistencijos. Sriuboms, kurios verdamos valandą ir ilgiau, pupuolių galima ir nemirkyti, arba mirkyti gerokai trumpiau.

Facebook komentarai