Pasak Ajurvedos, nidra (miegas) – tai laikas, kada visi penki mūsų jausmų organai užsidaro, prisipildydami Kapha. Dienos eigoje jie aktyviai dirba, o atėjus vakarui juos reikia nuraminti. Tai leis jums patirti ramų, gilų miegą ir lengvai atsibusti rytais.

Vakare stenkitės vengti įvairių aktyvių veiklų, didinančių Vata ir Pita došas. O vakare prieš miegą išsiugdykite įprotį leisti ramias vakarines valandas.

☀ Vakarais vartokite išskirtinai satvinį (dorybingą) maistą, kuris lengvai virškinamas (pavyzdžiui, troškintos daržovės, kruopos). Venkite radžasinio (aštrus, sūrus maistas) ir tamasinio (greitas maistas, konservai) maisto, jie sumažins miego kokybę.

☀ Išgerkite prieš miegą stiklinę šilto natūralaus pieno su prieskoniais. Tai padeda geram miegui.

☀ Pagal galimybes atidėkite sėdėjimą prie kompiuterio, telefono, jaudinančius pokalbius kitai dienai. Vietoje to paskaitykite knygą ar pasiklausykite mantrų bei ramios muzikos.

☀ Su pagarba žiūrėkite į miegamą vietą – ji skirta tik miegui. Stenkitės neapkrauti jos pašaliniais daiktais (nešiojamu kompiuteriu, knygomis, telefonu, maistu). Lovoje – miegate, kita veikla – kitoje vietoje.

☀ Pasistenkite palaipsniui sureguliuoti miego režimą, gultis ir keltis tuo pačiu metu. Klasikiniuose Ajurvedos tektuose nurodytas miego periodas nuo 10 valandos vakaro iki 4 valandos ryto. Geriausias laikas atsibusti – Brahma Muhurta laikas – „Dievo laikas“ – 1,5 val. iki saulės patekėjimo. Žinoma, senovės rekomendacijas būtina adaptuoti prie dabartinių gyvenimo sąlygų. Viskas labai individualu ir priklauso nuo daugelio faktorių (gyvenamos teritorijos, amžiaus, darbo krūvių ypatybių, sveikatos būklės). Atsižvelkite į tai. Tačiau stenkitės eiti miegoti 10-11 valandą vakaro ir miegoti apie 7 valandas.

☀ Vakare po darbo pasidarykite švelnų aliejinį viso kūno savimasažą. Masažas ramina Vata ir reguliuoja Kapha, nuteikdamas geram miegui. Ajurveda ypatingai kreipia dėmesį į pėdas, delnus ir ausis. Pradėkite nuo galvos, pereikite prie ausų ir tada per visą kūną iki pėdų. Jeigu esate labai pavargę, tai galima apsiriboti tik pėdų masažu.

☀ Nusiprauskite po šiltu dušu (tik kūną, be galvos) likus maždaug valandai iki miego.

Facebook komentarai
- Reklama -

PARAŠYKITE ATSAKYMĄ

Įrašykite savo komentarą
Įrašykite čia savo vardą