Ajurvedinė vasaros rutina ir mityba

0
429

Ajurveda pataria suderinti savo mitybą ir kasdienį dienos režimą pagal sezonus. Grishma Ritu (vasaros) metu saulės spinduliai tampa galingesni, o kūnas jaučiasi suspaustas (išgręžtas) didėjančios atmosferos temperatūros. Tai savo ruožtu kasdien susilpnina Kapha ir stiprina Vatą došą.

Koks gi yra ajurvedinis vasaros režimas, padedantis išlaikyti gerą sveikatą? Kokius sveikus įpročius galite įtraukti į savo dieną šilčiausių metų mėnesių metu? Skaitykite toliau, nes mes dalinamės nuostabiais patarimais palaimingai vasarai.

  1. Vasarą rekomenduojamas skonis – „saldus skonis“. Dažniau pasirinkite saldaus skonio grūdus, tokius kaip basmati ryžiai, natūraliai saldžios daržovės, pavyzdžiui, saldžiosios bulvės ir saldžius, sultingus vaisius, pavyzdžiui, arbūzus.
  2. Rinkitės lengvą, vėsų maistą, pageidautina skystame pavidale. Pagalvokite apie sriubas, karštus grūdų patiekalus ir troškinius. Venkite šaltų kokteilių, kurie gali užkimšti kūno kanalus.
  3. Valgykite daugiau daržovių.
  4. Gerkite kambario temperatūros arba vėsų vandenį su jame esančiais agurkais. Taip pat patartina vartoti kokoso vandenį.
  5. Gerkite žolelių arbatas – mėtų, cikorijų, kiaulpienių ir rožių.
  6. Mėgaukitės šviežiais vaisiais, tokiais kaip obuoliai, avokadai, uogos, vyšnios, vynuogės, laimai, mangai, granatai, melionai, ananasai, slyvos ir kriaušės.
  7. Miežiai, ryžiai, basmati ryžiai ir kviečiai yra geras vasaros pasirinkimas.
  8. Sojų pupelės, mung spindulinės pupuolės, juodosios pupelės ir skaldyti žirniai yra geri vasaros pasirinkimai iš ankštinių augalų.
  9. Rinkitės kokoso, saulėgrąžų ir alyvuogių aliejus.
  10. Venkite per daug aštraus maisto. Norėdami pridėti skonio, naudokite baziliką, kalendras, mėtas, laimus, pankolius, kardamoną ir petražoles.
  11. Pienas, sūris, lydytas ghi sviestas ir sviestas yra geri pieniški pasirinkimai vasarą.

Sezoninis vasaros režimas

Praktikuokite Abjangą (viso kūno ajurvedinį masažą) kasdien su kokosų aliejumi arba saulėgrąžų aliejumi. Tai padeda nuraminti nervų sistemą ir atvėsti kūną. Dėvėkite laisvus, medvilninius drabužius. Kasdien miegokite bent 7-8 valandas ir stenkitės eiti miegoti anksti, maždaug iki 10 val. vakaro.

Kad išvengtumėte saulės pažeidimų, naudokite kūnui gerą apsaugos nuo saulės losjoną (pageidautina, kuriame yra alavijo).

Vasarinė odos priežiūra. Kaip vasarą galite sumažinti odos pažeidimus?

Po saulės vonių ir jos poveikio, kruopščiai išvalykite odą, naudodami rožių vandenį. Paimkite 1 valgomasis šaukštą virinto pieno, panardinkite į jį nedidelį vatos gabalėlį ir švelniai patrinkite veidą. Palikite 15 minučių ir po to nuplaukite šaltu vandeniu.

Prieš eidami miegoti išsitepkite alavijo (aloe vera) geliu.

Pasigaminkite augalinį žolelių paketą vasarai

Sutrinkite papają ir sumaišykite su keliais lašais šviežio laimo (žaliosios cirinos) sulčių. Užtepkite ant nuvalytos odos 15-20 minučių. Po to odą nuplaukite šiltu ir šaltu vandeniu. Darykite tai du kartus per savaitę ir jūsų oda bus drėgna bei šviežia visą vasarą.

Sekite šiais ajurvediniais vasaros patarimais, kad vasara atrodytų vėsesnė ir ramesnė!

Facebook komentarai

IŠREIKŠKITE SAVO NUOMONĘ

Įrašykite savo komentarą
Įrašykite savo vardą